Regl Döneminde Mikrobiyomunun Sesini Dinle

Regl döneminde beslenme nasıl olmalı ve mikrobiyom ilişkisi nedir

Regl Nedir?

Regl olmak sağlıklı bir metabolizmanın göstergesidir.  Ergenlik ile başlayıp menapoz dönemine kadar devam eden regl kanamaları, vücudun kendisini gebeliğe hazırlaması sürecinde rahim duvarının kalınlaşması ve gebeliğin gerçekleşmemesi durumunda rahim duvarının dökülerek bir miktar kan ile birlikte vücuttan atılmasıdır.

Adet düzensizliğinin sebepleri nelerdir?

Gebelik ve menapoz dönemleri regl görülmeyen sağlıklı dönemlerdir. Ancak IBS, çölyak, otoimmün hastalıklar, stres, yeme bozuklukları, tiroid hastalığı gibi birçok durum regl olmama sebepleri arasındadır.

Bu hastalıkların tedavisinde hormon takviyeleri, iştah arttırıcı ilaçlar, doğum kontrol ilaçları, antidepresanlar gibi semptoma yönelik tedavi edici yöntemler uygulanabilir ancak unutulmamalıdır ki ilaç kullanımı her zaman en doğru seçenek değildir. Vücutta birikim yapan ilaçlar ilerleyen süreçte bağırsak mikrobiyom yapısını bozarak metabolizma üzerinde farklı hastalıklara sebep olur.

Aşırı Menstural Kanama

İltihabi rahatsızlıklar, hormon bozuklukları, yumurtalık işlev bozuklukları gibi farklı metabolik problemler regl döneminde veya bu dönemin dışında aşırı kanamaya sebep olur. Bu nedenle kan tahlilleri, ultrason, biyopsi gibi yöntemler ile aşırı menstrual kanamanın sebebi araştırılır. Tedavi sürecinde ilaç kullanımı ve dengeli, sağlıklı beslenme tedavisi önemlidir.

Aşırı Regl Sancısı

Aşırı regl sancısının nedeni araştırılırken menstruasyon döneminde vücutta meydana gelen fizyolojik fonksiyonlara bakmak gerekir. Hormonal dengelerin değişmesi ile başlar her şey. Vücut her ay kendisini gebeliğe hazırlar. Bu süreçte rahim duvarı kalınlaşır. Gebeliğin gerçekleşmemesi ile birlikte kalınlaşan rahim duvarı incelip dökülmeye başlar. Sonuç olarak bir miktar kan ile birlikte kanama meydana gelir.

Rahim duvarının dökülmesi karın ağrılarına, kasılmalara, özellikle göğüs bölgesinde hassasiyete neden olur. Bu hassasiyetlerin aşırı derecede hissedilmesi sinirsel iletimin hızlanması, vücut direncinin düşmesi ile bağlantılıdır.

Vücut direncini arttırmak ve vücudun regl dönemini en konforlu şekilde geçirebilmesi için sinirsel iletimi düzenlemek önemlidir. Bu da mikrobiyom yapını tanımaktan geçiyor.

Sağlıklı Bir Regl Dönemi İçin Sağlıklı Beslenme

Mikrobiyom yapısının bozulması vücudumuzda besin emilimi, bağırsak hareketliliği ve karbonhidrat-protein-yağ metabolizmasını da bozar. Bu durum bağırsak ve mide rahatsızlıklarının yanındai metabolik hastalıklara ve hormonal bozulmalara da yol açar.

Halk arasında önerilen adaçayı, maydanoz, soğan suyu gibi besinler her zaman için aynı etkiyi göstermez. Bu noktada mikrobiyom yapını tanımak, onun ihtiyaçlarını anlamak ve senin ihtiyacın olan besinleri bulman gerekir.

Genel sağlık durumumuz üzerinde neredeyse doğrudan etkili olan mikrobiyom yapın parmak izin gibi sana özeldir. Sağlık durumumuz hakkında bize çok şey söyleyen regl dönemini düzenlemek için mikrobiyomuna kulak ver.

Not: Bu makale bilgilendirme amaçlıdır. Profesyonel tıbbi tavsiye, teşhis veya tedavi oluşturmak veya onun yerine geçmesi amaçlanmamıştır.
Phone
Sitemizde çerez konumlandırılmaktadır. Çerezlere ilişkin detaylı bilgi için Aydınlatma Metni’ni ve Gizlilik Politikası’nı inceleyebilirsiniz.