Cinsel İstekliliğimizi Bağırsaklarımız Belirliyor!

cinsel isteksizliğin beslenmesi nasıl olmalıdır ve mikrobiyom nasıl modüle edilir.

Cinsel isteksizlik konusunda kendini kötü hissetme. Bazen kendini isteksiz hissedebilirsin, bu durumda yalnız değilsin. Ama sebeplerini öğrenmekte her zaman fayda var. Örneğin neye sebep olur? Altında yatan sebep nedir? Yoksa sadece kısa süre hissettiğin ve sonra geçen bir durum mu? Tam anlamıyla vücudunu tanıman cinsel hayatını da daha sağlıklı hale getirecektir.

Cinsel İsteksizlik Yaşam Kaliteni Nasıl Etkiler?

Yapılan araştırmalara göre hipoaktif cinsel istek bozukluğu yani cinsel isteksizlik dünya genelinde oldukça yaygın ancak hakkında konuşulmadığı için teşhisi koyulmuş birey sayısı oldukça az. Özellikle kadınlarda daha yaygın görülüyor ancak semptomlar günlük stresler olarak değerlendiriliyor.

Cinsel isteksizlik ve yaşam kalitesi arasındaki ilişki üzerinde yapılan araştırmalara göre, cinsel isteğin azalmış olması yaşam kalitesini de önemli ölçüde düşürmektedir. Partnerler arasında cinsel ve duygusal yönden tatminsizlik, sinirlilik hali, kendine güvende azalma, umutsuzluk, anksiyete gibi olumsuz etkileri olan cinsel isteksizlik tedaviden kaçınıldığı taktirde fiziksel olarak da metabolik bozulmalar şeklinde zarar vermeye devam edebilir.

Beynimizde neler oluyor?

Cinsel arzularımız beynimizden dopamin salgılanması ile başlar, bunu melanocortin, oksitosin, vazopressin ve norepinefrin takip eder. Peki cinsel isteksizlik durumunda beynimiz nasıl işler? Oldukça ilginç bir şekilde beyinde serotonin ve endokannabinoid gibi sinirsel ileticilerin miktarları çok fazla arttıkça cinsel istekliliğin azaldığı görülmüş. Bunun sebebi cinsel ilişkinin serotonin seviyesini arttırıyor olması. Serotonin salgılanma düzeyini bozan alkol, sigara kullanımı gibi dış etkilerin cinsel istekliliği azaltması da bu şekilde açıklanır.

Bağırsaklarımız Nasıl Çalışır?

Mikrobiyom yapımızın yani bağırsaklarımızdaki mikro evren sakinlerinin sağlıklı çalışması da yine cinsel hayatımızı düzenleyen önemli bir faktördür. Öncelikli olarak sağlıklı bir cinsellik için sağlıklı bir üreme sistemimizde hem yapısal olarak hem hormonal olarak sağlıklı bir durumda olması gerekmektedir. Vajinal mikrobiyomda ve testis mikrobiyomunda en çok bulunan bakteri grubu Lactobacillus bakterileri. Bunun sebebi, vajinal yapının ve testis yapısının bir miktar asidik bir ortama ihtiyacı olması. Bunu en ideal şekilde sağlayacak olan bakteriler de Lactobacillus bakterileri.

Vücudumuzda beyin-bağırsak bağlantısı dediğimiz bir yapı olduğunu da unutmayalım. Sonuçta mikrobiyom yapımız sinirsel iletimleri ve beynimizin kontrol mekanizmalarını da etkilemektedir. Burada da bakteri çeşitliliğimiz ön plana çıkmakta. Bağırsaklarımızda ne kadar çok çeşitli bakteri bulundurursak hipofiz bezimizin çalışması daha iyi olur. Dolayısıyla cinsel aktivite isteğimizin düzenlenmesi o kadar sağlıklı olacaktır.

Beslenme Düzenin Cinsel Hayatını Nasıl Etkiler?

Beslenme ve cinsellik konusunda hepimiz etrafta dolaşan şehir efsanelerine aşinayızdır. Öncelikli olarak her birimizin mikrobiyom yapısının birbirinden farklıdır. Ve her birimizin özel olduğunu hatırlamakta fayda var.

Her bir besinin metabolizmamızdaki etkileri farklılık gösterir. Vücudumuzu tanıyıp besinlerimizi bu yönde seçmek cinsel hayatın için yapacağın en doğru seçim olacaktır.

Not: Bu makale bilgilendirme amaçlıdır. Profesyonel tıbbi tavsiye, teşhis veya tedavi oluşturmak veya onun yerine geçmesi amaçlanmamıştır.
Phone
Sitemizde çerez konumlandırılmaktadır. Çerezlere ilişkin detaylı bilgi için Aydınlatma Metni’ni ve Gizlilik Politikası’nı inceleyebilirsiniz.