Antrenman Sırasında Mikrobiyomun Yanında

Antrenman performansın için sana özel besinlerle beslen

Antrenman kapasiteni maksimum seviyeye çıkarmak veya hayalindeki gibi bir vücudun olmasını mı istiyorsun? Bunların olması ve müsabakalarda dilediğin başarıyı elde etmek için sen de mikrobiyomunun sesini dinle. Çünkü genel sağlık durumunu kontrol eden, stres durumunu ayarlayan ve en önemlisi metabolizmanın maksimum verimlilikte çalışmasını sağlayan yapı mikrobiyomun.

Antrenmandan Önce ve Antrenmandan Sonra Beslenme Nasıl Olmalı?

Antrenmandan veya müsabakadan önce, sonra veya aktivite sırasında nasıl beslenilmesi gerektiği önemlidir. Bu senin hangi spor dalı ile uğraştığına, vücut yapına, antrenman veya yarışmanın süresine bağlı değişir.

Vücut geliştirme ve ağırlık antrenmanları, daha hareketli olacağınız kardiyonun ağırlıkta olacağı antrenmanlar besin ihtiyaçlarını etkiler. Bu anlamda antrenöründen ve bir beslenme uzmanından yardım alman gerekebilir.

Dengeli karbonhidrat, protein ve yağ tüketimi çok önemlidir. Kas aktiviteni düzenlemen, kan şekerini ve stres düzeyini yüksek antrenman temposuna dayanıklı hale getirebilirsin. Genel beslenme düzenine dikkat etmek karbonhidrat depolarını daha etkili kullanmanı sağlar böylece antrenman sırasında yorgunluk hissetmemiş olursun. Vitamin ve mineral tüketimi de enerji metabolizmanın düzenli çalışması adına oldukça önemlidir. Çünkü mikro besin öğeleri karbonhidratların, proteinlerin ve yağların kan dolaşımına girebilmesi için anahtar roldedir. Yani verimli bir spor hayatı sadece makroları tüketmekle olmaz tabi ki mikro besin öğelerini de kullanman gerekiyor. Bunların yanında tükettiğin besinin zamanlaması ve miktarı da önemlidir. Antrenmandan hemen önce, büyük porsiyonlarda yemek yemek hem fiziksel aktiviteni hem de sindirim sistemi sağlığını olumsuz etkiler.

Antrenman sırasında doğru beslenme

Mikrobiyomunu Besle Metabolizman Beslensin

Mikrobiyomun vücuduna etkileri saymakla bitmez. Beyin bağırsak bağlantısı ile stres düzeyin, psikolojik olarak antrenmana hazır olman, tükettiğin besinlerin kan dolaşımına girmesi ve  metabolizmanda kullanılması detaylı incelendiği her yerde karşımıza mikrobiyom çıkar. Kilo almak veya vermek, bağışıklık sistemini güçlü tutmak bakterilerini beslemek kadar kolay aslında. Ama önemli olan nokta bakterilerini tanımak. Spor hayatında, amatör veya profesyonel anlamda her fiziksel aktivitende öncelikli olarak vücudunu tanı, mikrobiyomunu besle.

 

Bu konuda daha fazla bilgiyi videomuzu izleyerek alabilirsin!

 

 

Not: Bu makale bilgilendirme amaçlıdır. Profesyonel tıbbi tavsiye, teşhis veya tedavi oluşturmak veya onun yerine geçmesi amaçlanmamıştır.
Phone
Sitemizde çerez konumlandırılmaktadır. Çerezlere ilişkin detaylı bilgi için Aydınlatma Metni’ni ve Gizlilik Politikası’nı inceleyebilirsiniz.